FANDOM

Nästa:

Upproret mot Erik tyrann

Slaget mot Astronia
Astroniawar
Slaget mellan Astronianerna och Jägarna.
Konflikt:

Utrotningen av Astronianerna

Datum:

1308-1309

Plats:

Astronia

Resultat:
  • Jägarna seger
  • Upplösningen av Astronianska riket
  • Nästan utrotning av Astronianer
Stridande

Tio tusen Astronain soldater

  • Hundra strids specialister

Fyra tusen Jägarsoldater

  • Ett tusen stridsandroider
Befälhavare

General Ternus
General Erion

General Gorus
General Geros

Styrka
  • Hela Astronianska flottan
  • Tre Astronianska försvars stationer
  • Tio tusen Astronian soldater
  • Fyra Jägarmoderskepp
  • Fyra tusen Jägarsoldater
Offer
  • Hela Astronianska flottan
  • Nästan alla Astronianer
  • Två Jägarmoderskepp
  • Två tusen Jägarsoldater

Slaget mot Astronia (1308-1309), slaget är också känt som Massutrotningen av Astronianerna. Dessa slag var ett av de största som någonsin drabbat samman i galaxens historia, och stridigheterna spreds snabbt till alla Astronianska koloni världar.

Slaget avslutades att Jägarna nådde sitt mål var att skapa ett större rike och den nästan totala utrotningen av Astronianerna.

HistoriaRedigera

När Astronianerna första kom i kontakt med Jägarna så försökte dem skapa en allians mellan dem. Men Jägarna anföll skeppen och förstörde två av dem, tredje lyckades ta sig tillbaks till Astronia.

Början av slagetRedigera

Under slaget så uppfann Astronianerna två nya sorters vapen. En energivapen som kunde förstöra tre moderskepp på en gång. Men vapnet förstördes innan den hann att användas. Och det andra vapnet var obemannande stridskepp men Jägarna förstörde dem och förstörde den underjordiska hangaren där skeppen fanns.

Erövningen av AstroniaRedigera

Efter att Jägarna hade vunnit slaget och utrotat Astronianerna så började Jägarna att erröva Astronia och började att plundra på all avancerad teknologi i huvudstaden. Men dem hade ingen nytta av teknologin för dem fick energin från Astrostenen. Så Jägarna förstörde huvudstaden och lämnade den i ruiner och övergav Astronia.

Efter slagetRedigera

Efter tre år efter slaget så började Jägarna placera utposter på Astronianernas forna kolonier. Och så tog Jägarna över delar av Astronianernas forna rike. Dem återstående Astronianer som hade överlevt flydde till Nevan.