FANDOM

LinkFA-star

Mokiran terraformare
Mokiranterraformare
Produktion information
Tillverkare

Mokiran

Klass

Terraformare

Tekniska specifikationer
Längd

8,500 meter

Bredd

11,000 meter

Höjd/djup

300 meter

Sköld

Energi sköld

Besättning

Ingen, (Artficiell Intelligens)

Andra system
  • Transportör
  • Genteknik enhet
  • Databas och prover
  • Terraformering stråle
Användning
Roller

Terraformare

Anknytning

Mokiran

Mokiran terraformare är ett skepp som byggs upp av Mokiran som ett sista hopp att bevara sin civilisation som stod inför förstörelsen av händerna på en överlägsen militär makt.

TeknologiRedigera

Den stora skeppet har ett okänt antal av avancerad teknik, från transportörer och minst en holografisk skärm. Den innehåller också sensorer och en avancerad AI enhet, eftersom hela skeppet är helt automatiserad. Databasen för skeppet är också ganska stor, inte bara hålla hela kunskapen om Mokirans civilisation, men också möjlighet att lagra ytterligare datas gillar detaljerad information genomsökta planeter.

SensorerRedigera

Sensorerna av skeppet verkar vara mycket avancerat, eftersom de åter kan skanna en ny livsform på bara en dag och sedan skapa en avancerad Biomekaniker kopia av ett sådant väsen. De kan också detaljerade planetariska skanningar som en del av skeppets terraforming process.

Terraformering stråleRedigera

Eftersom skeppet är avsett främst för terraforming ändamål är det som kan skapa en stor gardin av energi som sträcker sig över 30 mil. Denna energi gardin först förstör allt liv i det område den omfattar och efteråt insättningar mikrober i de förstörda områdena. Dessa mikrober är den första byggstenen i ett nytt ekosystem där rasen kan överleva.

PlatserRedigera

Trots att skapas genom en svavel-baserade livsform, miljön inne i skeppet kan justeras för kolbaserade livsformer.

Genetiska lagerrumRedigera

Det här rummet är en stor vit och grå hall, som innehåller miljontals vävnadsprover lagras i tusentals lådor innanför murarna. I rummet finns också glas pelarna fylls med vatten, även om deras syfte är okänt. På grund av de skepps syfte, dess mycket möjligt att det finns många fler sådana rum.

KontrollrumRedigera

Det finns åtminstone ett rum inne i skeppet, som kan användas för att styra funktioner terraformare. Detta rum är ansluten till en av de genetiska lagerlokalen. Rummet innehåller två konsoler, vilket gör att människor tillgång till databasen av skeppet och kontroll över den. Den största stycke teknik inne i rummet är en stor holografisk projektor, kan visa visuella datas från Databasen eller tredimensionella kartor över omgivningarna.

HistoriaRedigera

Mokiran lanserade skeppet, för 950,000 år sedan men det kunde undgå förstörelse av den Akrian civilisationen och söka efter en ny värld för återså för en fredlig ras. Rasen blev sedan återfödd med hjälp av Freedom fighters team som upptäckte skeppet.

Teamet gick ombord på skeppet och lärde sig skeppets uppgift och hjälpte rasen att hitta en värld. Teamet hjälpte även rasen genom att klona fram några personer av rasen och gjorde så att deras kroppar växte 20 år bara på en timme. Dem personerna använde samma metod att skapa fler av sin art. Och den rasen blev vänner med teamet. Terraformaren är en av dem äldsta skeppen i universum.

Slumpartad wiki