FANDOM

Evolution enheten
Produktion information
Tillverkare

Sam

Designer

Sam

Teknisk specifikationer
Funktion

Öka mentala krafter

Kontroll system

Knappar

Storlek
  • 2 meter lång
  • Halv meter hög.
Gjord av

Järn

Vikt

260 kg

Kraftkälla

Astrostenpulver

Status

Förstörd

Användning
Anknytning

Freedom fighters team

Evolution enheten var en maskin som skulle öka Freedom fighters teams mentala krafter ännu mer.

HistoriaRedigera

Sam uppfann enheten men först gjorde han några simulationer på sin dator sedan byggde han den. Han testade på maskinen på sig själv. Och enheten får kroppen att utvecklas etthundratusen år. Först fungerande den och gjorde så att man kunde lyfta 880 kg och springa 65 km/tim.

DesignenRedigera

Själva maskinen är designerad som en stol och på toppen satt Evolutions strålen som utvecklade kroppen.

FunktionRedigera

Själva maskinens funktion var att utveckla kroppen minst etthundra tusen år. Funktionen var att ge personen så den kunde springa sextiofem kilometer i timmen och kunna lyfta åttahundraåttio kilo.

BieffektenRedigera

Enheten är ungefär som Kraftökaren fast större och mer livsfarligare. Och det fanns en bieffekt av maskinen. Det var att kroppens viktiga organ började lägga av så till slut dog man.

Sam hade tur för hans vänner lyckades vända på processen och rädda honom från att dö. För när man först har använt maskinen så tar det 1 timme som kroppen börjar lägga av. Sam förstörde maskinen för den var allt för farlig. Han raderade även all information om den i sin dator. Sam hade inte laddad upp ritningarna i teamets databas. För han tyckte att maskinen var för farlig att använda. Ingen av framtida generationer tillverkade inte någon.

Se ävenRedigera