FANDOM

Daniel
Daniel
Biografisk information
Hemplanet

Jorden

Född år

25 maj 1990

Dog år

18 juni 2041, på Jorden 2

Fysisk beskrivning
Art

Människa

Kön

Man

Längd

1,81cm

Hårfärg

Brun

Ögonfärg

Brun

Kronologisk och politisk information
Era

Freedom fighters team

Anslutning

Daniel Oskarsson är en manlig människa från Jorden. Han är teamets krigare och beskyddare och Sams andra bäste vän.

BiografiRedigera

BakgrundRedigera

Daniel föddes den 25 maj 1990. Han tränade karate på sin fritid och ibland tränar han sina vänner karate och han fick sedan svart bälte. Före teamet var Daniel mycket med hans flickvän Carolina. Och ibland spelar han videospel med Sam och Alexander. Och ibland spelar även videospel med Carolina. Daniel brukade ibland spela gitarr i skolan ibland med Carolina. När Daniel gick i skolan så studerade han matematik och Engelska.

Daniel gifte sig med Carolina år 2010Jorden 2. Och Alexander var Daniels best man. Daniel har två döttrar med Carolina. Daniel dog år 2041 och han var 51 år och han omkom i en bergsklättrings olycka.

KrafterRedigera

Daniel fick sina krafter efter att han och hans vänner hade besökt en nebulosa i Silvergalaxen. Och en bomb av okänt ursprung avgav en sorts strålning när Daniel och hans vänner var i nebulosan. Strålningen gav Daniel och hans vänner en gåva så dem han kan skapa energi sköld med sina händer.

Alternativa verkligheterRedigera

  • I en alternativ verklighet var Daniel tillsammans med Josefin.
  • I en annan alternativ verklighet blev Daniel dödad av Sam

Se ävenRedigera

GalleriRedigera