FANDOM

Astronianska riket
Politisk information
Typ av regering

Demokrati

Regeringschef

Tricko

Överbefälhavare

Ferino

Samhällelig information
Huvudstad

Astronia

Officiellt språk

Astronianska

Valuta

Astro

Nationalsång

Astronia är vårt hem

Historisk information
Formad från

Astronianer

Datum av grundande

980 f.kr.

Datum av omorganiserade

1308

Datum av upplösning

1309

Allierade

Veganianer

Fiender

Jägarna

Astronianska riket var ett demkratiskt rike i Silvergalaxen. Och riket var den äldsta i galaxen.

HistoriaRedigera

Riket grundades år 980 f.kr. av tre Astronian byar som slog sig samman och börja skriva lagar och byarna blev större och med tiden så växte byarna till en huvudstad som blomstrade i flera hundra år. När riket börjat nå rymdåldern och planeten börjad bli överbefolkad så börja dem kolonisera andra världar förhindra.

Och så blev Astronia huvudplaneten i Astronianska riket. Dem kom i kontakt med rasen Veganianer och skapade en kontakt genom handel och blev allierade. Astronia blev huvudplaneten i Astronianska riket.

OmorganiseringRedigera

År 1308 så träffar Astronianerna på Jägarna inom deras rike och försöker bilda en allians men blir anfallna och dem drar sig tillbaka till planeten. Så blir dem dragna i ett krig. Under tiden så omorganiseras deras rike att dela på tillgångarna och försvara deras utposter och kolonier. Men dem förlorar sina planeter en efter en och riket blir allt mindre och snart är det bara Astronia som återstår av riket.

UpplösningenRedigera

Astronianska riket föll när Jägarna anföll Astronia. Astronianerna gjorde allt för att skydda sin värld men misslyckades. Hela den Astronianska civilisationen gick under och nästan alla Astronianerna dog i kriget mot Astronia. Endas en grupp av 5 miljoner Astronianer flydde till den enda kolonin Nevan som återstod.