FANDOM

Alltings början
Fftbasen
Produktion
Serie

Freedom fighters team

Episode

101

Produktion #

101

Original datum

28 mars 2009

Story av

Freedom fighters team

Skrivaren av

Sam Purhonen

Regisserad av

Sam Purhonen

Rolllista
Gäst stjärnor

John Silver

Kronologi
Följt av

Farligt möte

FreedomFightersLogo
Fft säsong 1
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
Säsong 2

HandlingRedigera

När Freedom fighters team blidas.

ÖversiktRedigera

En eftermiddag på lunchrasten satt Sam och hans vänner och spelade kort.

- Tror ni på utomjordingar? Frågade Sam under kortspelet.

- Vet inte riktigt svarade hans vänner.

Efter den sista lektionen gick Sam och hans vänner hem till honom och när dem kom hem till honom så gick hans vänner in i köket. Sam gick in på sitt rum och plockade fram en liten radiosändare. Sedan gick han ut till sina vänner som satt vid matbordet och drack saft. Han gick och satte sig vid bordet bredvid sin flickvän Josefin.

- Jag undra om ni vill träffa en gammal vän till mig? Frågade Sam.

- De vill vi säger Carolina och Sara.

- Okej, vi går till skolan och träffar honom där säger Sam.

- Okej säger hans vänner.

Så tog Sam och hans vänner bussen till skolan och Sam bad sina vänner vänta vid flaggstången medan han gick bakom skolan för kontakta sin vän. Sam gick runt skolan och tog upp radiosändaren ur byxfickan och slog på den.

- John hör du mig? Frågade Sam.

- Hej Sam jag hör dig svarade John.

- Tror du att du kan komma till Jorden? Frågade Sam.

- Jo visst jag kommer om några minuter säger John.

Sam stängde av radiosändaren och gick tillbaka till sina vänner och berättade att hans vän skulle komma snart. Efter fem minuter hörde dem ett högt ljud som lät som ett jetplan och tittade upp och såg ett skepp på väg ned. Sams vänner blev rädda backade när skeppet landade och skeppet liknade ett mindre Stealth plan och ur steg en ung man. Mannen gick fram till Sam och kramade om honom och dem skakade han också.

- Hej John trevligt att ses igen säger Sam.

- Ja de är trevligt att ses igen säger John.

- De är 8 år sen som vi träffades för första gången säger Sam.

- Ja de är lång tid säger John.

John vände sig om och tittade på Sams vänner som stod och var rädda. Sam vände sig om och berättade vem John var och var han kommer ifrån. Sams vänner gick sakta fram och hälsade på John.

- Vill du vara med oss under dagen? Frågade Sam.

- De vill jag gärna säger John.

- Kom så går vi säger Sam.

Innan dem gick så sände John sitt skepp till månens baksida så ingen skulle upptäckta hans skepp. Sam och vännerna gick på stan och dem bestämde sig för att köpa glass för de var så varmt. Sam köpte en nyhetstidning. Vännerna gick tills stadsparken och satte sig på en bänk och Sam läste tidningen och när han hade läst klart tidningen så tittade John att Sam såg arg ut.

- Varför är du arg? Frågade John.

Och Sams vänner tittade förvånad på honom, dem visste att Sam aldrig blir arg. Och Sam öppnade tidningen och visade en sida där de stod om ett krig i mellanösten.

- Jag är så trött på krig säger Sam.

- Om vi kunde göra något säger Sam.

- De kanske finns ett sätt säger John.

- Vad då för sätt? Frågade Josefin.

- Ni kunde själva beskydda er värld säger John.

- Men hur då? Frågade Daniel.

- Genom att bilda en liga säger John.

- Men vad skall vi heta? Frågade Alex.

- Vi kan väl heta Freedom fighters team säger Carolina.

- Vilken bra namn säger Daniel och ger Carolina en kyss på kinden.

Sam satt och tittade ut och funderade och svarade sedan efter en stunds fundering. John berättade att han kunde ge dem ett var sitt skepp som dem kunde använda. Vännerna reste på sig och John säger att han måste tillbaks till sitt folk och lovade fixa skeppen åt dem. Tre dagar senare stod Sam och vännerna i utkanten av staden och väntade på John. Snart kom John och hade med sig sex stycken trekantiga skepp.

John berättade att han hade upptäckt en bra plats för deras bas. Vännerna satte sig i skeppen och lärde sig snabbt hur dem fungerade. John hade även fixat dräkter åt dem så dem kunde ha hemliga identiteter. John berättade att platsen som deras bas skulle byggas så fanns det ett 200 årig kraschad Jägar skepp inuti i berget. John berättade allting om Jägarna, och Sams och hans vänner blev först rädda men så visste dem nu med deras skepp så kunde dem beskydda deras värld från dem.

Vänner åkte dit och efter en timme så var basen färdig med fyra våningar och den var topphemlig. Vännerna tackade John för hjälpen. Innan John lämnade sina vänner så gav han dem en liten kontroll som dem kunde kalla på sina skepp. John lovade att hälsa på någon gång. Vänner åkte hem igen och lämnade dräkterna i sina skepp och använde kontrollerna och skeppen flög till basen.

På kvällen tänkte Sam att deras liga skulle ha en ed att svära. Så han skrev eden, "Vi lovar att skydda människor och universum från ondska". Så var Freedom fighters team född.

Sam
Freedom fighters team Wiki has a collection of images related to Alltings början.

Slumpartad wiki