FANDOM

Alex
Alex
Biografisk information
Hemplanet

Jorden

Född år

12 juni 1990

Dog år

18 juni 2035, på Jorden

Fysisk beskrivning
Art

Människa

Kön

Man

Längd

1,78cm

Hårfärg

Brun

Ögonfärg

Brun

Kronologisk och politisk information
Era

Freedom fighters team

Anslutning

Alex Johansson är teamets mekaniker och han är Sams bästa vän. Daniel är Alexs andre bäste vän.

Före-freeom fighters teamRedigera

Innan Alex blev medlem i teamet så studerade han matematik, historia i skolan. Och på fritiden så spelade han videospel med Sam eller så var han med sin flickvän Sara. Alex brukade alltid bjuda Sara på tivoli. Och när Alex bjöd ut Sara så gick dem på bio och åt en härlig romantisk middag. Alex tränade karate med Daniel ibland. När Alex var 25 så friade han till Sara och dem gift sig samma år. Sam var hans best man.

FamiljRedigera

Alex och Sara fick först en son och senare fick dem en dotter.

KrafterRedigera

Alex fick sina krafter efter att han och hans vänner hade besökt en nebulosa i Silvergalaxen. Och en bomb av okänt ursprung avgav en sorts strålning när Alex och hans vänner var i nebulosan. Strålningen gav Alex och hans vänner en gåva så dem kunde göra energi bollar med sina händer.

TeametRedigera

Alex blir medlem av Freedom fighters team. Han blir utsett till teamets mekniker och han hjälper Sam och John att bygga deras bas. Under ett uppdrag på en Jägar-kontrollerad planet blev Alex skadad och Sam bär honom på sina axlar till sitt skepp och kraftkopplade med Alex's skepp och lämnade planeten.

Alex utvecklade energimissiler till deras skepp som kunde både bedöva och förstöra. Han testade två missiler på en asteroid och testet var lyckad och så installerade han missiler på dem andra skeppen.

Efter teametRedigera

Efter teamets barn blev dem nya Freedom fighters team så flyttade Alex och Sara till Jorden 3.

Alexs dödRedigera

Alex dog år 2035 när han räddade två barn ur ett brinnande hus på Jorden 3. Precis när barnen sprang till sina föräldrar så rasade huset och Alex blev fast och omkom under branden och han blev 45 år. Alex blev hyllad som en hjälte.